fredag 11 februari 2011

Operation av tumör på gång

Hm. Jag är fortfarande lite... förvånad.

Kvinnokliniken ringde tillbaka idag och berättade att
man inte kan avgöra om tumören (jo de har döpt om
den från myom till tumör nu) är godartad eller ej.
Jag måste opereras. Helst nästa vecka.

Jag utbrast i ett ånej, då ska vi ju resa bort, varpå hon
skulle kolla och återkomma. Nu har jag fått datum för
operation den 23 februari, och här sitter jag nu och
undrar om jag gjort bort mig. Risken för missfall ökar
ju längre fram man opererar och vi kan inte komma i
kontakt med kliniken eftersom telefontiderna är slut.

Men hon avrådde mig inte från att resa.
Fast jag känner mig som en usel mamma som på något
vis har valt en resa före mitt barns väl och ve.
Jag tänkte bara inte så när hon ringde.
Dumma mig.

5 kommentarer:

Petra sa...

Ring på måndag, du behöver nog inte vara orolig. Hon hade sagt om det inte hade varit så bra att skjuta på det.
Kram

Frida sa...

oj, vilken grej. Men du, såklart det löser sig. Om det varit akut hade de sagt åt dig att du inte fick resa.

Camillas dagar sa...

Nämen stackare! :(
Sånt onödigt krångel behöver man ju verkligen inte då man är gravid.
Styrkekram! ♥

IngelaMollly sa...

Gumman du är inte dum; jag är övertygad om att hon hade avrått dig från att åka om det hade varit akut. Kram!

Omentjej sa...

Alla: Tack! Tror resan blir ett bra sätt att distrahera sig. Kramar till er!!