söndag 6 juni 2010

Helgen i bilder

Vilken fullkomligt underbar dag vi haft!!
Så fantastisk, strålande, varmt och ljuvligt.

Igår skulle vi till handelsträdgården, men de hade hunnit
stänga så vi åkte till Anundshög och fikade i stället.
Supermysigt. Sen satt jag var på syster A:s altan en stund
och blev förplägad med god dryck. Hem och lagade middag.

Förrätt: gazpacho

Huvudrätt: salviakryddad fläskkotlett, sallad med melon & getost.

Rabarberpaj med lite jordgubbe, massor av kanel & nötter.

Idag hann vi till handelsträdgården. Strandtrift, isbegonior,
rädisor och tre söta plåthinkar till mina pelargoner.

Har ni sett vilka gigantiska rädisor?! En guldpeng för ett knippe.

Syster E bjöd hem oss på fika precis när vi tänkt äta sillunch,
så vi tog med sillen till henne. Inlagd sill, matjessill, färskpotatis,
gräddfil, gräslök, knäcke med prästost. Hon bakade sin specialare,
en chokladkaka som är fantasiskt god och jag hade med jordgubbar.
Mamma och pappa kom förbi, de kom precis från stugan.
Vilken perfekt dag!!

En del av systers inköp idag...

Idyll under äppelträdet.

Jag fick syrener med mig hem! =)

Dagens outfit.

Det doftar ljuvligt inne nu!

8 kommentarer:

Petra sa...

Vilken ljuvlig dag du har haft.

Fru Venus sa...

Vilken underbar helg du haft, både lördag och söndag! :-)

Camillas dagar sa...

Härliga bilder och vilka bamsiga rädisor. :)
Kram!

IngelaMollly sa...

Åh jag önskar att jag också kunde njuta av helg och fint väder...här är det bara slit o släp ;-)

Linda sa...

Vad mysigt somrigt det ser ut!!!!
KRAM
Linda

Omentjej sa...

Petra: Blir inte mycket bättre än så!

Fru Venus: Som en ljuv dröm!

Camilla: Goda var de också! =)

Molly: Stackare! Det blir nog fint i helgen som kommer, jag håller tummarna! Kram!

Linda: Jaaa! Supermysigt! Det doftar underbart hemma av syrenerna. KRAM!

Librarybeth sa...

Vad ska man säga? Summer is da shit - höll jag på att skriva. Jag menar, Vilken toppen helg ;)

Omentjej sa...

Librarybeth: Haha, men ja det är ju precis rätt uttryck! =)