lördag 5 juni 2010

Jag skulle ha tagit en Cosmo... ;)


Igår morse blev vi äntligen klara med städningen och
jag kunde med gott samvete fira med bio & bar.

Vi började med en öl på en uteservering i strålande sol,
hämtade våra biljetter och gick sedan till en annan
uteservering där jag åt krabbklor och musslor. Vitt vin till det.
Mmm... Sedan skulle jag tvätta händerna och sprutade grön
tvål på klänningen, men det är en annan historia...
Filmen var såklart superglamourös och jättebra, vilken
underbar verklighetsflykt. I filmen var de i Abu Dhabi och
vårt företag har öppnat kontor i Dubai, så man kunde ju
litegrann på ett långsökt sätt inbilla sig att vi ska göra en
liknande resa i framtiden... (eller inte).

Efter filmen åkte tre av oss upp till stadens skybar.
Vi skulle ha beställt Cosmos allihop, men jag & syrran bangade.
Jag var så väldigt törstig efter mina krabbklor. :)
Det blev livemusik, en flygel och en sångare. Bara bra låtar.

Tack fina tjejer för en riktig toppenkväll, det gör vi snart om!

6 kommentarer:

Librarybeth sa...

En riktig cosmokväll alltså!!! Låter som en toppenkväll - även glamourtjejer kan ha otur med tvålen... ;) hoppas det gick bra ändå!

Petra sa...

Låter som en hel lyckad kväll.

Huskatt sa...

Film, god mat och roligt sällskap som avslutas med piano/alkohol, låter klart kul !

IngelaMollly sa...

Jag önskar jag kunde varit med...min A är säljansvarig för Dubai och vill att vi ska resa dit, han tycker det vore väldigt underhållande att se mig ridandes på en kamel ;-)

Camillas dagar sa...

Jag ska se SATC 2 på torsdag. Längtar! :) Jag tror att jag kommer att gilla den, har bara hört positivt om den (trots att den har fått dåliga recensioner).
Cosmopolitan köpte jag en färdig förra helgen på systemet, som jag lyckades glömma bort. Den står och ser snygg ut i spritskåpet nu i stället. ;)
Kram på dig!

Omentjej sa...

Librarybeth: Det gjorde det, och det var det! =)

Petra: Indeed! =)

Huskatt: Om det var!! =) Välkommen hit!

Molly: Men varför frågade jag inte dig?! Så dumt!! Sorry, jag säger till nästa gång!

Camilla: Du kommer gilla den, jag lovar! Åh, färdig Cosmo, det visste inte jag att det fanns på systemet! Kram!