onsdag 6 maj 2009

Portugal, 12 points?

Jag hoppas resan till Lissabon blir en 12-poängare!
Men det tror jag. Den här båten ska vi åka på en kväll:


Men spana även in maten vi blir bjudna på:
(Restaurang Doca 6)
Assortment of bread and olives
Country chicken brest with cheese and honey
Apple crumbled with vanilla ice cream

(Båten Lisboa Vista Tejo)
Tomato Soup with Fresh Cream
Tournedó with Herb Sauce with Gratin Potatoes and Spinach
Surprise Roasted Apple

(Restaurant Pateo Do Garrett)
Mixed Salad or Mushrooms with Spice Sausage
Hake Fillets / Rice and Salad

Mmm, snålvattnet rinner redan.
(Även om det alltid är oroande när "surprise" ingår i namnet
på en maträtt... ;)

4 kommentarer:

Frida sa...

Shit alltså, nu blir jag avis!

S sa...

Ojdå. Själv så jobbar jag natt i helgen. Vilket man inte borde behöva då man söker ett 8-17 jobb, kan man tycka.

Men jag kan ju tänka på att du är på askalashumör just när jag sitter här och startar om servrar!

Miss M sa...

Ah please, ta med mig, jag behöver komma bort ;)

Ha nu en riktigt underbar tripp sweetie =)

Omentjej sa...

Frida: jag förstår det ;)

S: Åh... jag ska skänka dig en tanke när jag sitter där och njuter av den varma natten (27 grader idag)

Miss M: jag packar dig i väskan... ;) Tack!!