onsdag 27 maj 2009

Var får man gå egentligen?


Vi (jobbet) har ju då flyttat in i ett nybyggt hus.
Allt är så flott och fint så, men även en smula
förvirrande... I måndags fick man absolut inte
gå i trappen pga boning. Ok, hissen alltså.
Igår blev det såklart raka vägen till hissen.
Nej nej nej, man fick absolut inte åka hiss utan
vat tvungen att ta trappen!

Överallt fanns dessa lappar som gjorde att man
inte vågade gå någonstans. Det slutade med att
de flesta gick i spiraltrappan som var becksvart.
De flesta gick i lag så att ngn kunde hålla upp
minst en dörr.
Hela em. igår satt en kille bakom denna dörr
och vaktade så att ingen skulle gå på golvet.
Jag fick smygfota - därav de ngt suddiga bilderna.
Allt är nytt och förvirrande. Känns lite som första
dagarna på en ny skola. =D

4 kommentarer:

S sa...

Haha! Hysteriskt roligt! Men varför får man gå upp, men inte ner. Inte heller ta hissen. Blir man kvar där uppe då?

Miss M sa...

Hahaha, jag menar, hur ska man ens kunna ta sig upp till sin arbetsplats då?! ;)

IngelaMollly sa...

Det låter som om du har börjat jobba på självaste Fort knox! ;-)

Omentjej sa...

S: Jag vågade nästan inte gå någonstans, men jag kom ut till slut via en bakdörr! :D Nu är alla lappar borta tack & lov!

Miss M: Jag funderade på att hänga ett rep genom fönstret... =D

Molly: eller hur?! Hjälp! ;)