tisdag 26 maj 2009

Dagen innan...

Dagen innan bröllopet var jag på morgonen oklippt
och hade mysigt med L & E. Vi spelade kort på loftet
och turades om att ha på oss stora hatten.
Från lofträcket hängde min tyllklänning och E:s
brudklänning. Efter en stund även brudgummens
kostym. Där vajade de fint.
Jag var in till Arbrå och klippte mig hos Millan
som har stammisar från Stockholm & Uddevalla.
När vi kom tillbaka hade lilla L fått en liten
gädda på kroken. Det var lite regnigt under
dagen. Kl 14 checkade vi in på Orbaden och
badade både i bubbelpoolen ute och simmade
lite i poolen inne. Under tiden var bruden i
Bollnäs med sin fästman och fick bl.a. naglarna
fixade.
Fler gäster började anlända till vackra Orbaden
där vi hade mingel och grillning på kvällen.
Men innan dess träffade vi hovmästaren ang.
dukning och bordsplacering.
Sedan sprang vi runt mellan rummen och hälsade
på varandra. Fastrar, mostrar, kusiner, systrar och
kompisar. =)
Det klarnade upp till grillkvällen men alla ville
vara kvar uppe vid husen i stället för på stranden
som vi först tänkt. Jag hade sandaler och E hade
sina fina födelsedagsstövlar.
Alla minglade på, åt korv och pratade massor.

Festen fortsatte i sällskapsrummet till den
hotelldel vi bodde i. Släktkalas blev det där.
Kl. två på natten tyckte jag det var en bra idé att
fota mig själv. Sen gick jag och lade mig. =D
En på alla sätt suverän dagen-innan-dag.

5 kommentarer:

S sa...

Åh, den där klänningen! Den är så fin. Din alltså.

Mie sa...

Ser härligt ut! O vilken jättefin klänning!

Miss M sa...

Shit Emma, du är en sån snygging! Den där oranga klänningen är fantastisk på dig =)

IngelaMollly sa...

Du ser ¨hot¨ ut =) Härligt ni verkar ha haft det.

Omentjej sa...

alla: Tack!! Det var härligt och nu rodnar jag av alla fina kommentarer. =)