tisdag 10 februari 2015

Vårspaning!

Det är redan dags för årets första vårspaning! Solen har behagat oss flera dagar i sträck, den värmer gott och smälter (tyvärr för barnen) bort snön.

Idag var Kalle och jag ner på stan, mötte upp maken och träffade vår supergulliga bankperson. Pratade lite pensionssparande (alternativa lösningar nu när reglerna gjorts om) osv. Därefter åt vi god lunch på Bianchi café och sedan kikade jag i ett par affärer innan det var dags att ta bussen tillbaka och hämta Fia på dagis. 

Hur som helst, utanför banken såg jag årets första snödroppe!
 Hemma igen såg jag att även klätterhortensian är på gång.
Fia leker ute & ska snart få mellanmål (Jag vill äta ute mamma). Sedan åker vi på kör. Finfin tisdag so far.

1 kommentar:

Käthes Mode sa...

Snart är det vår! :)