söndag 1 februari 2015

Hej hej februari & ett magiskt första ord!

Februari är redan här! Helt galet.
I alla fall har jag haft en fin och mysig och känslostormande helg med mina barn. Maken var borta lördag-söndag och jag har insett att jag behöver mer tid ensam med min stora lilla tjej som nog är lite vilsen i att lillebror står emellan oss. Hon har fortfarande inte tagit ut någon avundsjuka mot honom, men hon är lite uppochned mot mig.

Jag har svårt att acceptera att dagarna går så fort, jag vill så mycket och hinner så lite av det. Dags att tagga ner och ha lite mer realistiska förväntningar kanske.

Månaden inleddes med snökaos och jag är extra glad över att maken är hemma välbehållen efter tur till Gävle i extrem snöyra och halka. 

Förresten: min lilla gosse var ledsen i går kväll och mitt i gråten kom ett klart och tydligt Mamma!
Jag var hos mina föräldrar då så min egen mamma hörde det också. Medvetet eller ej men han har nu ett ordförråd på två ord: hej och mamma. :) 

Inga kommentarer: