tisdag 16 september 2014

Ingen bebis än

De här dagarna/veckorna som gått sedan jag gick hem från jobbet har inte precis gått i sakta mak, nej jag har hållit mig sysselsatt och dagarna fortsätter rusa fram. 

Bland annat har jag jobbat lite hemifrån, fortsatt lämna över styrelseuppdraget (men nu är det äntligen klart, puh!) och en del annat. De dagar Fia är på dagis går om möjligt ännu fortare, tycker knappt jag hinner lämna henne förrän det är dags att hämta igen.

Hur som helst är jag väldigt väldigt gravid just nu. Fötterna är enorma och magen står rakt ut.
När jag var hos barnmorskan i torsdags var huvudet ruckbart och det har verkligen känts när den lilla krabaten har borrat ned sig. Vecka 38+2 idag, 11 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nu är i alla fall det mesta förberett. Sängen är inställd i vårt rum och nästan färdigbäddad (Fia vill hemskt gärna ligga där), väskorna är nästan färdigpackade, de nya plaggen tvättade och skötbord iordningställt.

Jag tror inte att jag kommer gå tiden ut, men vi får väl se. :)

Inga kommentarer: