måndag 1 september 2014

Första föräldralediga dagen, barnvaktshelg och jobbsöndag

Idag har jag varit hemma med den här busungen.
 Från och med idag får hon bara vara på dagis tis-tors kl. 9-14. 

Vi har tagit det lugnt idag. Jag hade telefonmöte (jobbet) på fm. och efter lunch gick vi till mormor och morfar. Eller ja, Fia cyklade på sin springcykel. Jag är jättejättetrött och det var visst Fia med för hon har redan somnat och går inte att väcka.

I lördags lämnade vi Fia hos min syster och de drog till parken Zoo med henne. Vi åkte först till stora shoppingcentret med en plan och när vi kom på att det var lönehelg åkte vi hem igen. Velade om vad vi skulle göra. Såg en film. Bestämde oss för bio och middag. 

Sagt och gjort: vi bokade biljetter till "Magic in the Moonlight" som vi gillade. Underbara miljöer. Själva handlingen var väl inte så mycket att hurra för men det var en precis lagom film. Det är väldigt skönt ibland med vackra filmer som inte behöver berör på djupet. Jag gillar dessutom både Colin Firth och Emma Stone väldigt mycket. Tapas efteråt och hemåt vid 22.

Jag sov bättre än på länge, magen var faktiskt mjuk på natten! 

Igår spanade vi klänningar på auktionsbyrån, jag lade ett bud på kvällen och jag vet att jag vann. Tjoho!
6-pack klänningar

Vi fikade hos andra syrran och sen kollade vi slutet av en fotbollsmatch som min systerson spelade. Tacomiddag. Sen jobbade jag ett par timmar och därefter satt jag med föreningens bokföring nästan lika länge till. På onsdag kommer den nya kassören hit för överlämning, på torsdag är det styrelsemöte (men jag har ju lämnat min post känner jag, så jag tror inte jag ska gå?), jag har ett par jobbmöten till som ska ske här hemma, jag ska dessutom göra några andra jobbgrejer. 

Helt avkopplad är jag inte, men det känns ändå redan bättre i magen. 

Imorgon ska jag få komma till arbetsterapeuten och prata skenor till handlederna. Min syster blev alldeles chockad när hon såg mina händer, haha. Elefanttassar minst sagt.

Nu väntar jag på en Linas matkasse och min man.

2 kommentarer:

Käthes Mode sa...

Låter helmysigt!!

IngelaMolly sa...

Åh, den filmen vill jag också se. Ta det lugnt och titta gärna förbi mig någon dag på biblioteket. Jag lovar att inte bitas ;-)
Kram Ingela