söndag 7 februari 2016

Hos barnmorskan och första vårdagen

Igår var det regntungt och mörkt ute redan kl. 14. Idag däremot, är det vår. Solen lyser, fåglarna kvittrar, man kan riktigt se hur det spirar i marken.

Jag gick en promenad med Kalle. Halvvägs till dagis och tillbaka hem. Det är inte långt, några hundra meter, men nu är bäckenet och ryggen paj. :( Ska plocka fram foglossningsbältet för det har jag inte gjort än, minns dock att det inte gjorde så stor nytta sist men jag håller tummarna för bättre nytta nu.

I alla fall: i fredags var jag på besök hos barnmorskan, det första sedan i höstas. Jag berättade om min extrema trötthet och min foglossning. A: inte så konstigt (trots hyfsat järnvärde) eftersom det är tredje graviditeten och dessutom ganska tätt efter den andra + att jag inte sover så jättebra. B: hon pratade om att prova akupunktur.

Alla värden var bra men jag hade lite äggvita i urinen. Hb 119. Blodtryck 136/79. Blodsocker 5,2. Hjärtljuden swishade upp och ned men hon fick det till 135 hur som helst. Jag har lägesyrsel kunde vi konstatera och fick huvudvärk när jag skulle lägga mig ner? Men på det stora hela är det bra. Lättretlig livmoder pratade hon om förresten, det gjorde hon sist med iom. att jag hade smärtsamma sammandragningar i ganska stor mängd. 

Maken och dottern är bortresta och jag vilar mig så mycket jag kan under tiden. :)

Inga kommentarer: