torsdag 5 november 2015

November inleddes på Hovet

Så kom november, efter en i princip regnfri oktober. Unheard of.

Allhelgona uppmärksammades med kyrkogårdsbesök.
Halloween skippade vi och fick inte ens besök av små barn trots att vi garderat oss med godis och Fia hade laddat järnet för att få öppna och dela ut dessa karameller.

Första november. Efter att ha hjälpt mor & far förbereda inför kommande (nu avklarat) fönsterbyte lämnade vi våra barn där och åkte till Stockholm. Daniel hade hittat en liten restaurang med bra betyg strax innan vi var framme och vi gick nöjda därifrån (jag; asiatisk sallad).

Mot Globen, eller ja Hovet då. Jag fick biljetter till The Prodigy när jag fyllde år och jag var inte en så udda fågel på plats som jag trodde. Missförstå mig rätt: jag gillar verkligen The Prodigy men jag trodde publiken skulle vara tuffare än den var. De flesta var, såklart egentligen, ungefär i vår ålder.

Förbandet var en DJ som spelade bra musik och konserten uppfyllde alla förväntningar. Jag var riktigt peppad och väldigt nöjd efteråt. Egentligen borde jag ha dansat järnet men jag gjorde inte det. :)

Jag sov som en klubbad säl och måndag morgon hämtade jag mina små skatter igen. Första övernattningen för Kalle och det gick jättebra. Så skönt!

Denna vecka har rusat fram i någon slags dimma. Kalle är snorig och klängig (kindtänder på g), Fia är uppe till halv elva-elva på kvällarna, hemmet är stökigt och jag vill bara sova. Men det är fint ändå, vi mår bra och det är huvudsaken. :)

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Mysigt och trevligt med konsert, dock har jag ingen koll på den gruppen. Jag är jätteglad i dag, då Coldplay släppt en ny låt.
Kram och trevlig helg!