tisdag 4 februari 2014

Ska man skratta eller gråta?

Med risk för att utnämnas till årets sjukdomsblogg, men nu alltså... Igår kväll fick jag ont i örat. Jag kände hur det började svälla och värka. Varför händer sådant alltid när det är läggdags?  Hur som helst, att försöka somna när det spränger i örat och tjuter i huvudet är ju helt omöjligt så jag satt i sängen och kollade film & surfade, tog allergispray & värktabletter och någon gång efter 2.30 somnade jag till slut. 

Ett tag före 5.30 vaknade vi av en mer eller mindre vrålande Sofia. Jag vet inte vad som hände men hon var i princip otröstlig i en halvtimme. Ingen idé att somna om eftersom jag skulle lämna på dagis men när jag kom tillbaka lite efter 8 slocknade jag och sov till lunch.

Blä alltså, även om jag är hemma sjuk har jag inte lust med sådana dagar, hela dagen har jag gått som i dimma. Örat värker inte längre men det är svullet inuti och det piper konstant i huvudet. Ute är det blygrått och dimmigt och allt känns främmande och konstigt.

Eventuellt håller jag på att bryta ihop lite av denna sjukdomssvacka.

Inga kommentarer: