lördag 18 maj 2013

Sommarlördag (i maj!)

Vilken ljuvlig dag!  Strålande sol och högsommarvärme, underbara vänner på besök  med utomhuslunch & lekparkshäng och nu en skönt avslappnad kväll. Sverige i final i hockey-VM vilket jag tycker är kul för Daniels skull eftersom han ska se finalen live imorgon.

Nu klurar jag på att se åtminstone sammandraget/röstningen i schlagerfinalen (blir i så fall schlagerpremiär för mig i år).

Och nu fick jag akut längtan efter True blood & rabarberpaj - för evigt förknippat med varma sommarkvällar.

Sommarkväll alltså, den 18:e maj. En gång snöade det på min systers födelsedag 14:e maj.
Kontraster.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Nämen åh... Alla verkar ha finväder i helgen utom vi. Tråååk!
Hoppas att din söndag är lika fin. Härligt att du börjar må bättre igen, efter det tråkiga som hänt senaste tiden.
Kram kram!

Anonym sa...

Jag minns också en gång då jag gick ut på balkongen och skådade snöflingor, i maj.

Gäller att ta tillvara på alla varma härliga dagar som erbjuds i omgångar :D