tisdag 21 maj 2013

Mota deppen med motion

Igår grät jag på jobbet.
Anledning: min kära chef har sagt upp sig.
Fy Fabian vad ledsamt.

Jag var dyster hela dagen och fick en hemsk huvudvärk.

I alla fall. Efter att ha hämtat Fia på dagis tog vi en lång cykeltur i sommarvärmen. Så skönt. Hon älskar att åka med och när det kommer gupp skrattar hon högt.

Kändes motigt att ta sig iväg och träna till 19.45 (jag tycker det blir så sent, även om jag är kvällsmänniska) men jag trampade iväg till långpasset i yoga och tur var väl det för det var en massa spänningar som släppte. Vi gjorde bl.a. "clownen" (huvudstående)

Bild lånad från yoga.se
och passade då på att massera hela huvudet. Det borde man göra oftare, otroligt skönt efteråt.

Clownen gillar jag, brukar vika mattan dubbel under huvudet, men att gå upp till huvudstående är värre (jag blir lite rädd så det blir bara halvdana försök om ens det). :)

Hur som helst så slutade dagen otroligt mycket bättre än den började & jag fick fylla i hela fyra poäng i vår träningsstege. ;)  (Cykla till/från jobbet, cykla drygt 30 min efter jobbet, cykla till och från 75 min yoga). Inte maratonträning precis, men skönt i vilket fall som helst.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Men så tråkigt med chefen! :/
Hoppas att ni får en lika bra som efterträdare. Jobbar du på bibliotek? Jag har ingen riktig koll.
Hörru, den där yogan såg då mycket mer avancerad ut än den jag gick på förut. Jösses!
Kram och hoppas att din tisdag blir bra.

Omentjej sa...

Camilla: jag jobbar på ekonomiavd. på ett it-företag. :) jag som är humanist... ;)
Haha, clownen är mycket enklare än den kanske ser ut, men så himla vilsam vet jag väl inte om jag tycker att den är precis... Kram!!