torsdag 21 februari 2013

Då börjar vi snacka lite mer ordentligt då!

Idag kom den, första tvåordsmeningen! Tänk att den här lilla lilla människan nu är på väg att börja prata i meningar. Det är stort och otroligt häftigt. Jag frågade imorse om hon ville gå till dagis och leka. "Gå leka" fick jag till svar. Mammahjärtat närapå sprack av stolthet och förundran!
Det spelar ingen roll att det händer massor av andra barn varje dag, nu var det min lilla tös och det händer bara en första gång i hennes liv.

Mamman gick med sitt underbarn till dagis och vände sedan hem till sängen igen.
Dag tre då jag just inte orkar någonting.

2 kommentarer:

Linda sa...

Men aaaaahhh vad harligt!!! Kan bara tanka mig, men det racker for att gora mig helt spand av forvantan (fast jag maste ju vanta ganska lange fortfarande ;))
Forstar att du ar stolt!!!
Kram pa er
L

Librarybeth sa...

Visst är det maffigt!! Barnet talar! Man tror knappt det är sant! Och sedan kan de snacka hål i huvudet på en och sedan kan de snacka bort en och argumentera så att man står där med sina mamma-argument och kommer ingenstans. Maffigt det också ;D