lördag 13 oktober 2012

Så blev det lördag...

efter en mkt orolig natt med extremt ledsen Fia (tänderna? magen? Vet ej.)

Ingen Pilates efter denna knasiga natt, maken gav mig sovmorgon (som så ofta på helgen, tack tack).
Alla pass imorgon är inställda pga sjukdom, synd, annars hade jag gärna testat afrohouse.

Vi hämtade barnsitsen till cykeln! Hurra, det känns som världens frihet att kunna cykla med Fia. Vi tänkte dock inte på att beställa hjälm så det får vi ordna imorgon. Fick världens tips från svågern, beställ från XXL (punkt.se) så fick man en Hamax sleepy för 470 pix inkl. frakt (ligger annars runt 1100 kr).

Mor & far är på middag med Västgöta gille ikväll. Jättekul att de är med där, mamma är född västgöte och jag känner mitt arv. :)

Dagens middag: kålpudding. En av mina absoluta favoriträtter. Man måste dock bryna kålen innan man gör puddingen. Mkt mkt viktigt. Och inte glömma kryddpeppar!

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Mmm! Kålpudding. Mums! Dessutom måste man steka kålen i sirap, eller hur?
Hoppas att ni har en lugn och skön söndag.
Kram!

Omentjej sa...

Camilla: Yes, lite sirap på kålen måste man också ha! :)

Haha, lugn vet jag inte... premiär på lekland för Sofia, vi är helt utmattade... :D Kram!

Frida sa...

Mmm, älska kålpudding! Och älska cykling!

Omentjej sa...

Frida: Yep, älsk på det!! :)