söndag 11 juli 2010

Tips i Dalarna?

Halloj! Här sitter jag i Dalarna och lyssnar på
det välbehövliga regnet. Färden gick från stugan
till Gävle där jag kryssade fram mellan en massa
rockfolk (Getaway-festivalen var ju i helgen) till
min Daniel och sedan fortsatte vi till deras stuga.

Över 30 grader när vi kom så jag låg länge i
vattnet, så skönt! Sen kom åska och regn.

Hur som helst, vi har klurat lite på att göra någon
utflykt. Förra året besökte vi Falu koppargruva
och Sundborn. Vad ska vi göra i år?

På förslag har vi Zorn-gården och Orsa björnpark.
Väldigt bra utflyktsmål, men jag vill ändå kolla
om ni har världens bästa tips som ni vill dela med
er av? Vi befinner oss nära Borlänge/Falun/Hedemora.

3 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Så himla härligt det lät med regn...Kram!

Camillas dagar sa...

Vi var till Orsa björnpark i april då vi var i Gesunda och gillade den parken jättemycket. Kupolen köpcentrum är trevligt också. :)

Omentjej sa...

Molly: Ja det var superskönt och friskade verkligen upp (ett tag i alla fall!).

Camilla: Ja kupolen besökte vi i måndags! =) Orsa var jättebra!