söndag 25 juli 2010

Bluesrutan

Jag är lite sorgsen för min älskade D har åkt
hem idag. Men vi ses redan till helgen, på ett
eller annat sätt.

Här har vi haft 11 grader, ösregn och hård blåst.
En rejäl omställning må jag då säga. Brasan
sprakar så man blir sådär skönt trött.

Jag velar och funderar och velar över hur jag
ska göra med min sista semestervecka. Kanske
jobbar jag och tar den sista veckan senare i sommar
i stället. Det beror på en hel massa omständigheter
och jag blir arg på mig själv för att jag ägnar en
massa tid åt att fundera på det nu.

Nu kommer iaf. snart pappas kusin på middag
och senare ikväll anländer mellansyster med man. :)
Hur har ni det? Regn? Sol? Dystert? Glatt?

5 kommentarer:

Petra sa...

Har det underbart här på landet och min första semesterdag börjar imorgon.

Librarybeth sa...

Ack, en bluesruta blev det! Jag skulle kunna bidra med regnrutan för hos mig har det stått som spön i backen och värmen vet jag inte vart den har tagit vägen. Lite blues här också förresten eftersom maken har åkt iväg på en egen tur...

IngelaMollly sa...

Jag skriver också om blues idag, jag börjar jobba i morgon ;-/

Camillas dagar sa...

Hoppas att i dag är en mycket bättre dag och att det löser sig med din D.
I dag har jag jobbat min första dag efter 4 veckors ledigt. Jag hade sån ångest i morse, men det gick bra. Jag överlevde.
Kram på dig!

Omentjej sa...

Petra: Ljuvligt, njut njut njut!! :) Kram!!

Librarybeth: Åh... men idag känns det bättre, och är varmare. Hoppas det är lika för dig! Kram!

Molly: usch... varför ska semestern ta slut? Kram!

Camilla: Tack söta du! Ja det är mkt bättre idag! Jag har shoppat och mumsat på surströmming! Förstår att du hade ångest, fy tusan... Skönt att det kändes ok iaf. Kram!!