torsdag 7 maj 2015

Mammagruppen, åska & IKEA

Idag träffade jag mammagruppen igen. Så himla trevligt gäng! Jag missar nästa träff (vi har alltså övergått från uppstyrda träffar till privata) men sen ska vi ses hemma hos mig. Ojoj, husesyn... :D
Så här fint var det imorse, på väg till Erika i mammagruppen.
Årets första åskväder kom på em. Förklarar mitt a) dåliga humör på em. b) min huvudvärk.

När Daniel kommit hem åkte vi till IKEA (Fia fick besöka "Småland"). 
Fia hade alla färger. Gula pippiträskorna, gröna strumpor, röda byxor, blå tröja & alla pasteller i jacka & keps. Jag får ont i ögonen men hon är för härlig hur som helst. :D  Kalle charmade i Fias gamla gubbkeps. Förresten blir Fia nästan alltid suddig på mobilkort. Det är sällan hon är stilla.
Vi kläckte en del bra idéer & hittade ett nytt soffbord. När vi kom till lagret för att hämta bordet började jag gråta av nostalgi för det gamla bordet. Daniel frågade om vi skulle måla om det i stället. Ja! :) Det är så mycket minnen kring det där gamla nötta bordet, plus att det är så himla bra, och ingen annan (?) har ett likadant.

Inga kommentarer: