tisdag 13 januari 2015

BVC, böcker och en otröstlig gosse.

 Idag var det vägning och mätning av Kalle igen. Han växer som bara den och jag som är van vid min lilla Fia hänger inte riktigt med. 6525 gram nu och 63,2 lång. Huvudomfång 42,8 vid 3½ månads ålder. Att jämföra med Fias 43 cm vid 10½ månads ålder! 

Min lilla parvel fick dessutom vaccin, en spruta i varje ben. Inte kul. Han blev rejält arg och ledsen på BVC, somnade på vägen till Ica och vaknade först när vi kommit hem. Då startade första omgången av närmast otröstlig. Han vrålade så att han blev illröd och tårarna strömmade. Älskade lilla barn, det gör så ont i mig. Han fick alvedon och lugnade sig efter en stund. 

Efter BVC kilade vi in på bibblan. Köpte två utgallrade böcker, en Anna Jansson (känner till men har aldrig läst) och en för mig helt okänd. Lånade ett par origamiböcker också, för barn. :D Jag älskade origami när jag var mindre och tänkte att detta kan vara lite lagom att öva upp sig på. Jag köpte så fina papper i julas så lusten att vika är stor... 
  Sedan en tur till Ica där det var alldeles lugnt, så skönt. Hämtade ut några böcker jag köpte häromveckan. En om att vara introvert, en om olika syskonroller och hur de påverkar samt en bok som jag velat läsa länge "Kvinnan i svart" som vissa säger är den ruskigaste bok som skrivits. Ja vi får väl se hur det är med den saken... ;) 
 En anteckningsbok med Lilla My fick följa med också, den kostade bara 29 kr (på adlibris). Ryktet säger att man funderade på att döpa mig till Lilla My så jag har alltid identifierat mig med henne litegrann. :D  Nu är det dock snarare Fia som liknar Lilla My.

Efter dagis hängde vi med på Fias kusins körsång. Jättekul. Fias egen kör blev det lite si och så med i höstas, vi gick bara 3-4 gånger, men hon älskar ju att sjunga så nu tar vi nya tag. Jättemysigt hade vi men mot slutet blev Kalle ledsen igen och när vi kom hem fick han en till alvedon. Kära nån vilken otröstlig liten pojk. Han var illröd och jättesvullen runt ena sticket och skrek så fort man nuddade benet. Nu sover han äntligen.

Inga kommentarer: