lördag 25 oktober 2014

Skor till storfot, jacka & overall

Min högt älskade vår- & höstskor har jag slitit ut så igår på stora shoppingdagen stod nya skor högt på listan. Hittade ganska snart ett par sjyssta med lagom hög klack som funkar både till byxor & kjol.

Chocken var att jag måste köpa dem i stl. 40!! Jag som tycker svullnaden gått ned, tänk om jag aldrig mer kan ha mina gamla skor! Vilken sorg, och vad dyrt det i så fall kommer bli. :(
Nu ska de bara impregneras och gås in ordentligt.

Ny jacka är beställd också, sist av alla med en sån här vadderad sak och jag antar att de redan är passé, men jag behöver verkligen en mellanjacka och denna skulle bara väga 500 gram.
Ska försöka komma iväg till Ica och hämta den idag (bebisen sover och treåringen vill inte, pappan spelar hockey och jag väntar nog i så fall på att han ska komma hem innan jag ger mig iväg).
Vindtät och vattenavstötande, hoppas den passar också.
Jag såg även till att ekipera Fia igår. I torsdags fick jag höra att hon varit för tunnklädd på dagis så det var bara att passa på när det var erbjudande på overaller. 

Didriksson coverall

Varm & skön bigglescap.

1 kommentar:

Anonym sa...

Didrikssons är klart bäst tycker jag! Har aldrig varit så nöjd med ett plagg till barnen som med Didrikssons overall! Så nu har båda två var sin så nu kan vintern komma!