onsdag 1 oktober 2014

Äntligen här - välkommen mitt barn!

Kl. 23.02 fredag den 26/9 föddes vår son! 

Vi var längre stund på förlossningen än med Fia men när det väl började hända grejer var han ute i ett nafs. Berättelse kommer senare. Hur som helst: häftigt var det och jag mår toppen! 

Följer bildkavalkad:
Påklädning inför hemfärd, 11 timmar gammal.
Samma fingergrepp som jag hade. :)
En kvart gammal.
Stolt storasyster.
 Alltså: född elva på kvällen, vi fick ligga kvar en stund efter det var klart och jag hade pyret på bröstet. Precis så som det inte blev sist, och det var så mysigt att ligga där. Jag klarade mig utan skador och slapp bli sydd, gjorde inte ens ont att kissa efteråt. Vi fick in vår fikabricka, inte heller den här gången fick vi bubbel men däremot apelsinsaft i vinglas. Haha.

Sedan var det dags att sätta nålen i födda-tavlan och gå upp till BB. Vi fick rum nr. 6 och varsin knasigt obekväm säng. Lillpalten låg i sin plastlåda och sov gott hela natten. Jag sov mellan 02-06 då jag vaknade av en vacker soluppgång.

Nästa morgon hade vi bestämt oss för att det var dags att åka hem, inte en natt till i dessa sängar! :D
Lilltrollet mådde finemang så efter ronden fick vi pysa, det blev vid lunch och han var alltså runt 12 timmar gammal.

Första stoppet blev hos syrran där Fia sovit (efter att innan ha sovit några nätter hos mina föräldrar utifall vi skulle behöva åka in, jäkla för/pinvärkar). :)

Sedan har vi njutit av vår bebis, hunnit med några promenader, besök från familjerna. 
Vi har fått så mycket fin uppvaktning, ni ska få se sen! 

Jag själv mår prima!! Hade en dipp igår pga jobbig natt, men annars går det fint. Lillkillen säger inte mycket. Han bara sover och äter. 

Jag har gått ned 7 kg, 
Elefantbenen/fötterna börjar så smått återfå någon slags ursprungsform. 
Idag kunde jag knäppa mina vanliga jeans (fast det var på håret ;).
Midjan har minskat från 107 till 70 cm. 

Och för att avsluta ett flummigt inlägg tycker storasyster (som verkligen älskar sin lillebror) att han ska heta Olga, men börjar nu ändra sig till Olle. :)


1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Stort grattis Emma, till dig och din fina familj.
Han är verkligen bedårande! Storasyster ser stolt ut.
Stor kram!