måndag 27 januari 2014

Uppläxad av sköterskan...

Jag ringde 1177 igår för Fia var så dålig & hade knappt ens druckit på hela dagen. 
Fick skäll. För att jag inte får ta tempen på mitt barn. 
Hon gick på om att det är vi som bestämmer och om vi inte visar det nu, hur ska det då bli när hon är 10 år? 

Jag har sällan blivit så paff. Här ringer jag för att jag vill veta om vi bör åka in akut med vårt barn och så blir man uppläxad om barnuppfostran. För att man inte med våld vill trycka in en termometer i rumpan på sitt barn!   Gah! 

När jag berättade om att hon inte vill äta/dricka (jag hade provat med a l l t!) gick hon igång igen. "Ja, där har vi det igen. Det är ni som bestämmer!". 
Men alltså...

Jag känner att jag aldrig mer vill ringa den där förbenade upplysningen. Förra gången jag ringde, det var nog förra våren, då låg Fia på golvet och gallskrek och vred sig i plågor. Då fick jag rådet att avvakta och återkomma om det skulle bli värre. 
Jag har så otroligt svårt att finna mig i sådana situationer, jag blir så häpen. Jag lade på, försökte trösta & grät tillsammans med mitt barn. Sen ringde jag tillbaka och krävde att få komma på jourtid och ser man på, det var öroninflammation, dubbelsidig. 

Det är säkert jättemånga som ringer för minsta lilla grej, men det gör inte jag och jag vill inte bli bemött så. 
Man ska inte ha en dålig dag på jobbet om man tar emot samtal från oroliga människor. Ibland blir det riktigt riktigt fel, det vet jag av egen erfarenhet (inte vad gäller Fia dock). 

Då var dagens klagomur avklarad, tack för ordet. 

1 kommentar:

Fifi sa...

Men vad fan! 1) vet människan ingenting om barn? 2) hur kan hen med att säga såna saker? Det är ju liksom medicinska råd ni vill ha, inte om uppfostran!

Krya på Fian nu!