lördag 30 november 2013

En annan sorts panik

Kör 110 på motorväg. Passerar en påfart. Mitträcke till vänster. Bil till höger. Bil som börjar byta fil, till min fil, utan att blinka.

Jag skrek rakt ut, grät och hyperventilerade. Järnspikar vad rädd jag blev. Daniel sa efteråt att jag kunde antingen ha tvärnitat (på E18, yeah right det kändes inte så lockande) eller gasat (men för mig kändes det avigt att öka farten mot den till synes oundvikliga olyckan).

Nu gick det tack och lov bra, men herre min skapare vad förbannad jag är på alla som bara dundrar fram och skiter i att visa sina medtrafikanter vad de har för avsikter. För det här var långt ifrån den enda som struntade i att blinka idag. Nästan ingen använde blinkers vid filbyte utan alla bara glider in framför en. Jaha...

Moderna bilar har ju blinkers, snälla bilister i världen, använd dem!!

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Åh, skönt att det gick bra! Det finns så många idiotos ute på vägarna tyvärr! För ett par veckor sedan höll jag på att bli omkörd medan jag själv gjorde en omkörning. Jag fick kasta mig in tillbaka framför bilen jag höll på att köra om. Läskigt...
Kram och ha en fin 1:a advent