torsdag 12 april 2012

Nu grönskar det!

Vår stad börjar skifta i grönt och det är så härligt!!
Cykelbanorna är sopade och allt känns nytt, rent och fräscht.

Har inte kommit över att de förbenade rådjuren ätit upp ALLA mina tulpaner, men nu blommar i alla fall påskliljorna (förstår varför det finns så många i min trädgård!) och pärlhyacinterna börjar titta fram. Till nästa vår köper jag en bössa så kan jag fylla frysen med rådjursstek... ;)

I hemmet råder smått kaos och det är dags att börja fundera på vettigare förvaring i hall och Fias rum. Har lite idéer... långa promenader är himla bra för tankeverksamheten!

Plan för em: promenera ner på stan, jag har ett hobbyprojekt på gång. Vädret får avgöra.

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Åh, gilla på våren och sopade cykelbanor! :) Gilla på ljusa kvällar! Det är bara lite mer värme som saknas, sedan är jag nöjd. :)
Kram och ha en mysig helg!