söndag 25 mars 2012

Älgpaj och ringjakt

Igår promenerade vi ner på stan i det vackra vädret med huvudsyftet att kolla efter en vigselring till mig. Eftersom jag har stenar i förlovningsringen visste jag redan att jag skulle kolla efter en slät och ganska smal ring.

Det gick inte så bra. Eller jo, först hade jag bestämt mig. Men när vi fick hjälp av expedit började hon ifrågasätta och tyckte jag skulle ha en bredare ring. Jag blev så stressad att jag var tvungen att gå därifrån. Daniel fattade ingenting och tyckte jag betedde mig jättemärkligt. Jag fattade inte heller och kände mig som Carrie i provhytten när hon ska leta brudklänning.

På väg därifrån insåg jag att jag inte vill ha någon mer ring. Det var en sådan lättnad! Inget mer ringkrångel, tjoho!

Väl hemma igen gjorde vi en riktigt smarrig paj på älgfärs, trattkantareller, rosmarin, lök/vitlök, tomat och creme fraiche. Mmm...

...och nu blir det våfflor!

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Kan tänka mig att att alla val känns snurriga till slut!

Camillas dagar sa...

Men muums vilken god mat! :) Nu blev jag ju hungrig.
Hm... kan tycka att det är lite fel av expediter att lägga sig i med sina egna åsikter ibland. Det är ju faktiskt DU som ska (och kan) välja...
Kram!

Fifi sa...

Inte konstigt att det kändes snurrigt där i affären, men skönt att du kom fram till ett beslut! Jag har bara min förlovningsring, ville inte skaffa en vigselring eftersom jag var preggo när vi gifte oss och sen har det inte blivit av. Tror det räcker med en ring faktiskt.