fredag 18 november 2011

Mina brudklänningar

Visste ni förresten att jag äger fyra brudklänningar?
Inte illa.

Två fådda och två traderafyndade.

Min första fick jag av min faster som hon hade när hon
gifte sig 1963. Söt och kort och pytteliten. :)

Min andra fick jag av en kollega som vet att jag tycker
om klänningar. Den hade hennes mamma på 50-talet.

Den tredje köpte jag för en krona och den är inköpt i
Spanien 1977.

Den fjärde är ett annat traderafynd, en 50-talsklänning
med spets och vidd och tyll.

Får se hur många jag äger innan sommaren...

5 kommentarer:

Petra sa...

Är det bröllop då?

Omentjej sa...

Petra: Mm, midsommarafton! :)

Malin sa...

Vad kul! Bilder kanske?

Lycka till med bröllopsplaneringen.

Atomflickan sa...

Också nyfiken på klänningarna!

Omentjej sa...

Bilder på mina traderaklänningar kommer! :)