måndag 10 november 2014

9. 5 saker jag borde ta tag i

Jag som är expert på att skjuta upp saker har faktiskt tagit tag i en del surdegar på sistone, men mycket återstår såklart. Till exempel:

1. Ringa mitt fackförbund och begära avgiftssänkning pga f-ledighet
2. Ringa barnmorskan och boka tid för efterkontroll
3. Fota och lägga upp annonser för klänningar jag tänkt sälja
4. Tvätta ett gäng dukar som blivit liggande i en hög
5. Skriva veckomatsedlar (tillsammans med maken)

Update: "Borde ta tag i -listor" är grejen, har redan prickat av två punkter. Har dock inte ringt eftersom telefonkö är döden, särskilt när man har två barn hemma. Punkt 1 = mailat, så får väl de ringa mig. Punkt 2 = begärt tid via "Mina vårdkontakter".
Nu: öppna förskolan!

1 kommentar:

Käthes Mode sa...

Skönt att kunna pricka av!