måndag 7 juli 2014

Semester!!

Efter torsdagens semester så jobbade jag en dag och så var det då äntligen dags för den långa semestern. Fem veckor har jag och det känns helt makalöst skönt!

Fredagen bjöd på strålande väder, äntligen säger jag igen efter flera veckor av kyla och regn.

Daniel hade klipptid 17.15 så jag mötte upp honom och Fia. Vi åt glass och såg finbilscruisingen, årets Power Big Meet drog igång på torsdagen och de finaste bilarna körde sin tur på fredagen.

Vi mötte upp syrran med familj och käkade och sedan cyklade vi hem igen, Fia somnade på cykeln.

Helgen ägnade jag mest åt att sova, men på lördag em/kväll åkte vi hem till andra syrran och hängde på deras altan och träffade svågerns syrra med familj. Mycket trevligt.

Idag är ju egentligen första riktiga semesterdagen. Daniel bryggde öl och jag var på (lokal)biblioteket. En besvikelse, jag som alltid hittar så mycket där tyckte plötsligt det kändes oinspirerat och fick inte lust att låna något alls. :( Det var ett tag sedan jag var där så det kanske har hänt något på personalfronten.

Vi fixade också nytt batteri till min mobil som började larva sig i midsommarhelgen, om jag tog ett foto så drog batteriet ur och telefonen startade om. Riktigt drygt. Tog ur minneskortet men den fortsatte bråka.
När vi köpte batteriet idag  frågade killen om mitt blivit varmt. Nej... men då visade han batterier som blivit varma och svällt, fy tusan! Alldeles bubbliga. Och om de spricker blir det tydligen en sörja av allt. Läskigt.

Nu får vi se om det går att somna inatt, man är inte van vid denna värme nu & idag har det varit varmast hittills.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu när jag läste ditt inlägg om batterier som blivit varma.. Tittade direkt på min telefon som ja, låg i solen! Läskigt.

Men hoppas den funkar bättre nu, luren!
Semester vädret fortsätter bra? :D

Omentjej sa...

turez: Ja man ska nog vara försiktig. Yes, nu kan jag fota igen, hurra! Och vädret tänker jag inte klaga på! :)