måndag 28 april 2014

Vecka 19

Det går fort, det här barnväntandet. Jag tyckte inte det i början av året men nu så...
Jag har mått alltifrån knasigt illa till bara lite illa men jag tror inte jag gått en hel dag utan att må illa alls. 

Jag är lite piggare, men tror jag känner av pollen, nyser hela dagarna nu sedan i påskas.
Vågen står nästan stilla. Har snarare gått ned i vikt än upp. Skönt tycker jag (barnet klarar sig ju fint ändå).
Annars har jag börjat bli yrslig, andfådd och foglossningsbesvären kommer och går.
(Helgens trädgårdsarbete var ingen höjdare för min rygg. Alls. Men det var det värt.)

Jag började känna av rörelse i magen i v13 och jag känner hur den buffar runt ibland, men än så länge är det ganska lugnt. Imorgon är det dags för rutinultraljud och jag längtar så efter att få se vårt lilla pyre.

Tre dagar kvar nu, sen långhelg. Jobbigt. ;)

Inga kommentarer: