torsdag 1 november 2012

Smidig som en... balettdansös!

När jag var liten drömde jag om att bli ballerina.
På dagens yoga, tema smidighet, fick jag bekräftat att jag åtminstone är lika smidig som en sådan.

Edgar Degas: Répétition d'un ballet sur la scène (http://www.musee-orsay.fr/)
 
Vi var bara tre personer där: jag, ballerinan och instruktören och alla var lika smidiga.
Jätteskönt att det bara var vi, fick ut extra mycket av träningen (torsdagar kör vår instruktör i kursform och man lär sig massor) och det blev ännu mer personligt än vanligt.

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Åh, jag är inte alls smidig och skulle ha fått skämmas rejält på den yogan.
Däremot har jag varit på Mussée D´Orsay i Paris. Mysigt ställe. :)
Och jaaaa! Vore sk-tkul om du också ville gå på Boot Camp. :D
Skulle vara så kul att ha någon där som man känner/känner till i alla fall. :D
Kram och trevlig helg!

Camillas dagar sa...

Och du - sista passet på boot-campen kan man välja yoga, vilket jag gjort. Då kan du joina mig där ju. :)
Nä, nu ska jag väl sluta tjata. :D


snällaaaa.... ;)


Kram!

Anonym sa...

Då är du nästan lika smidig som din lilla tös då ;)

Omentjej sa...

Camilla: Åj det vore ju galet roligt att vara där tillsammans!! Ska fundera lite till men shit vad skoj jag tror vi skulle ha! :)

Musée D'Orsay har jag också varit på, besöker det gärna igen!

Kram!!


turez: haha, nja, där har jag nog en bit kvar, jäklar vad de kan göra omöjliga saker med sina små kroppar!!