lördag 21 januari 2012

Award och utmaning!



Titta vad jag fått av allra finaste Miss M! Tack!
Liebster är ett tyskt ord som betyder ”käraste” och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man fått utmärkelsen ska man göra följande:

* Tacka den som gett mig utmärkelsen och länka! TACK igen kära Miss M! =)

* Skriva ner de fem bloggar som jag vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
* Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare…
Förlåt mig, men jag hoppar att lämna denna vidare till någon särskild just nu, men alla mina goa fina bloggvänner som kommer hit är såklart värda denna fina award!

Jag har även fått en utmaning, here we go!


1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag läste Konstvetenskap C i Uppsala och roade mig på diverse uteställen samt hängde mycket med min mammalediga storasyster och min första systerdotter som föddes i oktober 2001.

2. Vad gjorde du för 1 år sedan?
För exakt 1 år sedan var jag på utställning i Stockholm (terrakottaarmén) och längtade som en tok efter första ultraljudet som var den 24/1. Såg dessutom fram emot resan till New York. Sen blev det en orolig tid med extra kontroller och magnetröntgen och operation. Men annars var det viktigaste i mitt liv att klappa magen och fundera på vem som bodde därinne och "boa" hemma.

3. Fem snacks som du gillar?
Popcorn, Finn Crisp med ost (helst St Agur), rostad majs, torkade aprikoser, valnötter

4. Fem sånger som du kan hela texten till?
Jag ger dig min morgon, Älska mig, Voi Che Sapete (Cherubinos aria från Figaros bröllop av Mozart), Lascia Ch'io Pianga (från Rinaldo av Händel), Blå Stetsonhatt (HasseåTage).

5. Fem saker som du skulle göra om du var mångmiljonär?
* Åka på långresa till Japan, Kina, Nya Zeeland och Australien
* Dela med mig till min familj
* Skaffa egen simbassäng
* Lära Fia värdet av pengar
* ...men såklart sätta undan en rejäl slant till henne :)

6. Fem dåliga vanor?
Usch då, det kan jag väl aldrig tro att jag har några? :D
Hm... Jag svär onödigt mycket, går alltid in i saker, spelar periodvis fåniga dataspel, lägger kläder i högar överallt (både mina och Fias), sparar ätbara saker till något speciellt tillfälle så länge att de blir förstörda... :D

7. Fem saker du gillar att göra?
Sjunga med Fia, läsa, gå i affärer, baka, se på film

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Stilettklackar, djup urringning, leopardmönstrat, onepiece, kortkort

9. Fem favoritleksaker?
Datorn, kameran, Fias ljudböcker, digitalboxen, Fias klosslåda

Inga kommentarer: