onsdag 3 december 2008

8 x

Fraidi utmanar och jag hänger på.

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna.
3. Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram (lite nutid och lite dåtid)
1. Gilmore Girls (åh, hög mysfaktor…)
2. Morden i Midsomer (se punkt 1)
3. Kommissarie Morse (bästa kriminalaren)
4. På Spåret (se punkt 1)
5. Toffelhjältarna (bästa jullovsmorgonen)
6. Seinfeld (håller resten av livet skulle jag tro)
7. Coupling (oj oj vad bra den var!)
8. Grey’s Anatomy (gråter varje gång ;)

8 saker jag gjorde igår
1. Jobbade
2. Gick med vikter på fotlederna hela dagen (inbillar mig att det är bra på nå’t vis) 3. Åt popcorn
4. Åt skumtomtar vi fick från chefen
5. Julpyntade lite hemma
6. Bytte lakan
7. Kollade på Djävulen bär Prada & American Dreamz (inga toppbetyg direkt)
8. Följde med på shoppingtur till Hälla på lunchen & köpte lite nytt julpynt (se punkt 5)

8 saker jag ser fram emot
1. Kålpudding ikväll
2. Filmkväll med girls imorgon
3. Adventskonsert på lördag (lyssna på Fraidi!)
4. Julfest på stadshotellet v51
5. Julshopping i Stockholm
6. Jul med min underbara familj
7. Min låååånga semester (3½ vecka, bara vara ledig)
8. Barcelonaresan som hela kontoret ska på i vår

8 favoritrestauranger
1. Limone (god italienare, Västerås)
2. Fragolino (god italienare, Västerås)
3. Formosa (toppenbra kinakrog i Stockholm)
4. Chinese Experience (bästa kina jag varit på, London)
5. Asian bar (Sushi, Västerås)
6. Real (finfint läge vid vattnet, Västerås)
7. Hong Kong (barndomens hämtkines, åt till jag nästan sprack!)
8. Mammas kök (ingen restaurang, men bäst av allt!)

8 saker på min önskelista (Ytligheter blandat med allvarsamheter)
1. Deckare och historiska romaner (alltid på listan)
2. Att mamma blir frisk!
3. Att pappa blir frisk!
4. Min systers högsta önskan blir verklighet
5. En ljuvlig röd handväska jag såg i måndags
6. Jag vinner resan till London som jag tävlade om idag
7. En strålande, gnistrande, bitande kall julhelg!
8. Att alla jag känner får ett fint 2009

8 personer jag utmanar
Helena, Weronica, Fotbollsfrun, Miriam, Ljuvligt Hemma, underbaraclara,
Mamma C och alla andra! =)

2 kommentarer:

Frida sa...

Ah, jag glömde ju På Spåret. Hur kunde jag?

Omentjej sa...

Men Frida!! Oj oj, som straff ska du se morgondagens program två gånger. ;)