söndag 15 augusti 2010

Det var ett himla tjat...

om den där flytten, tänker ni nu.
Men det är det enda som går att ha i huvudet just nu.

Vi har kört sex fulla bilar idag, sprungit upp och ned
för trappor och burit en himla massa saker. Toppen
för kroppen!! =)

Toppen även att det har blåst idag så att man inte
flöt bort och blev en våt fläck, den där luftfuktigheten
bara stiger, imorse stod det 88%.

Inatt blir sista natten i lägenheten, jag har inte varit
så sorgsen över det men när jag satt och drog pluttar
ur en bokhylla kom det över mig och jag blev alldeles
tårögd. Det är både sorgligt och kul att flytta.

Idag har vi haft stor hjälp av mina föräldrar, imorgon
kommer svåger och svärfar och mor & far ska hjälpa
till lite mer. Underbart med familjen som ställer upp,
stort tack även till söstra mi för lån av bil andra söstra
mi för att du erbjuder hjälp även om det inte klaffade
just idag.

Hur som helst känns det jätteskönt att vi fått så mycket
gjort idag! Imorgon kör vi möbler och kanske 20 stora
lådor. Om jag lyckas leta fram kameran så kanske det
kommer någon bild på kaoset i vårt nya vardagsrum
men jag vet inte när för imorgon är vi utan internet.
(Hur ska det gå?!) Får se när vi blir uppkopplade igen.

4 kommentarer:

Librarybeth sa...

Bra dagsverke!!! Snart sover du i ditt hus!!! Ditt hus!!! Att bryta upp är tufft ibland men också kul. Man kan bli överraskad av att man känner vemod fast man förut bara har längtat, inte sant! Men nu börjar något annat! Du byter väl inte stad om jag fattat rätt! Kram!

IngelaMollly sa...

Så underbart Emma! Det är tufft att flytta men så skönt när ni är installerade =)

Camillas dagar sa...

Hoppas att ni också fått klarare och svalare luft i dag. Här är det stor skillnad, man kan andas igen. :)
Kram och lycka till!

Omentjej sa...

Librarybeth: Helt rätt uppfattat, jag är kvar i stan! Och jag har redan kopplat bort mig från lägenheterna. Huset känns så hemma att det nästan är overkligt.

Molly: Ja, det är fantastiskt! Och vilken bra träning sen då! Alla lyft och trappor, perfekt! =D

Camilla: Ja efter gårdagens åskskur är det lite bättre och söndag/måndag hade vi lite fläktande vindar tack & lov! =) Kram!