onsdag 20 april 2016

Dagarna som går... (ca 26 dagar kvar)

Tiden går alldeles oerhört fort nu... Det är som att ju mindre jag gör, desto fortare går de.

Ända sedan sjukskrivningen är det som att luften gick ur mig totalt. Jag gör inte så mycket på en dag, helt enkelt för att jag inte orkar eller får ont. Idag försökte jag kratta lite ute. Själva krattandet (försiktigt i rabatten) gick ganska bra, men så ska man böja sig ned och plocka upp löven... ingen höjdare. Magen fortsätter att vara hård ganska stor del av tiden och det är en pina att böja sig framåt. 

Vi är väl ganska förberedda i alla fall. BB-väskan är packad, ny vagn inhandlad och levererad, kamerorna laddade... Ett stort projekt som återstår är att Kalle ska byta säng. Jag behöver spjälsängen i vårt rum så han får börja sova i stor säng snart. Jag tror det kommer bli bra, han blir kvar i samma rum så omställningen blir inte jättestor.
Va, ska jag byta säng?
Jag har även köpt bebisens första plagg. Både Fia och Kalle fick sina första plagg i vitt/beige. Den här gången har jag köpt ett supermjukt beige set från Newbie, i storlek 44. 
Smått smått
Till och med Kalle, som vägde 3,6 kg, drunknade i storlek 50 när han var nyfödd så nu har jag laddat upp med lite mer i stl 44. 
Liten kille i för stora kläder
Idag blåser det något otroligt. Det är egentligen soligt och fint, men blåsten förtar mycket. Det känns i alla fall att det är vår på riktigt. :) 

1 kommentar:

Fifi sa...

Åh, de där pyttesmå kläderna som ändå blir stora. Herregud, vad näpna de är!